Podstawowe zadania Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru
Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie § 4. Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru 1. Do podstawowego zakresu działania Wydziału należy prowadzenie spraw organu administracji geodezyjnej i kartograficznej Miasta określonych w ustawie z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, a w szczególności: 1) prowadzenie powiatowego zasobu i kartograficznego, 2) zakładanie osnów szczegółowych, 3) prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, 4) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, 5) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości, 6) obsługa jednostek wykonawstwa geodezyjnego w zakresie: a) udzielania informacji o dokumentach znajdujących się w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, b) przygotowania materiałów niezbędnych do realizacji zgłaszanych prac wraz z ich wyceną, c) kontroli opracowań przyjmowanych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, d) koordynacji wykonywania prac w przypadku zgłoszenia na tym samym obszarze prac przez więcej niż jedną jednostkę wykonawstwa geodezyjnego, 7) wykonywanie prac reprodukcyjnych związanych ze zgłaszanymi pracami geodezyjnymi oraz wynikających z zapotrzebowania innych jednostek wraz z wyceną tych prac, 8) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, 9) zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej dla obszaru Miasta, 10) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, 11) współdziałanie przy prowadzeniu powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie, 12) prowadzenie państwowego rejestru granic i powierzchni zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego kraju w zakresie Miasta, 13) udostępnianie zainteresowanym podmiotom informacji z prowadzonych rejestrów oraz ze związanych z tymi rejestrami komputerowych baz danych miasta oraz sporządzanie i wydawanie urzędowych dokumentów z tych rejestrów, 14) prowadzenie, aktualizacja, modernizacja i zawiadamianie zainteresowanych stron, organów i sądów o zmianach ujawnionych w katastrze (ewidencji gruntów i budynków), 15) zawiadamianie Wydziału VI Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Koszalinie o zmianach w zakresie oznaczenia nieruchomości ujawnianych w dziale I księgi wieczystej, 16) sporządzanie zestawień zbiorczych danych objętych katastrem, 17) realizowanie zadań z zakresu geodezji i kartografii określonych w odrębnych przepisach, 2. Realizacja zadań Miasta określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności: 1) zmiana granic administracyjnych Miasta, granic obrębów ewidencyjnych, 2) opiniowanie przebiegu granic osiedli jako jednostek pomocniczych gminy, 3) opiniowanie przebiegów ulic i placów, 4) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów w Mieście, 5) zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości, 6) prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową nieruchomości, 7) w zakresie infrastruktury informacji przestrzennej: a) tworzenie, aktualizacja i udostępnianie zbiorów metadanych infrastruktury będących w zakresie merytorycznej właściwości Wydziału, b) współudział w tworzeniu i obsłudze, sieci usług dotyczących zbiorów i usług danych przestrzennych, w tym w szczególności usług wyszukiwania, przeglądania, pobierania i przekształcania będących w zakresie merytorycznej właściwości Wydziału. WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-03-05 08:47:08 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-03-05 08:56:30 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:04:14 |
Ilość wyświetleń: | 10779 |