Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie § 2. Wydział Architektury i Urbanistyki Do podstawowego zakresu działania Wydziału należą sprawy dotyczące administracji architektoniczno- budowlanej oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego, a w szczególności: 1. Realizowanie zadań w zakresie administracji architektoniczno-budowlanej: 1) zatwierdzanie projektów budowlanych, 2) wydawanie, wygaszanie, uchylanie i zmiana pozwoleń na budowę, 3) przenoszenie pozwoleń na budowę na rzecz innego podmiotu, 4) przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę, 5) przyjmowanie zgłoszeń rozbiórek i wydawanie pozwoleń na rozbiórki obiektów budowlanych, 6) przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, 7) udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych, 8) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali, 9) wydawanie decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych, 10) wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne budynku, dla osób ubiegających się o dodatki mieszkaniowe. 2. Realizowanie zadań w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego: 1) sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz ich zmian, 2) opracowywanie wieloletnich programów sporządzania opracowań planistycznych, 3) sporządzania oceny aktualności studium i planów miejscowych, 4) wydawanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy oraz stwierdzanie ich wygaśnięcia, 5) przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby, 6) wydawanie decyzji o wstrzymaniu użytkowania terenu i decyzji o przywróceniu poprzedniego sposobu zagospodarowania, 7) opiniowanie zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego, z decyzjami o warunkach zabudowy oraz przepisami szczególnymi, 8) udostępnianie do wglądu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie wypisów i wyrysów z tych dokumentów, 9) opiniowanie koncepcji zagospodarowania i porządkowania terenów stanowiących własność Miasta i Skarbu Państwa, 10) przygotowywanie materiałów do opracowań urbanistycznych nie będących planami miejscowymi, 11) opracowywanie opinii z zakresu planowania przestrzennego dla potrzeb komórek organizacyjnych Urzędu, na podstawie planów zagospodarowania przestrzennego, 12) inicjowanie spraw dotyczących polityki przestrzennej Miasta, programów zagospodarowania przestrzennego Miasta, analiz wniosków dotyczących sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. 3. Współudział w opracowaniu strategii rozwoju Koszalina. 4. Prowadzenie spraw z zakresu: 1) ochrony zabytków wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawy Prawo budowlane, 2) usytuowania na terenie Miasta pomników, obelisków, tablic. 5. Prowadzenie gminnej ewidencji zabytków.
WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-03-04 13:59:08 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-03-04 13:59:35 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:01:49 |
Ilość wyświetleń: | 11290 |