Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie § 13. Wydział Finansowy Do podstawowego zakresu działania Wydziału należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem i analizą realizacji budżetu Miasta oraz ustalanie wymiaru podatków, nadzór nad finansami Miasta, a w szczególności: 1. Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i analizą realizacji budżetu dla Miasta. 2. Opracowywanie projektu budżetu Miasta, przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia. 3. Opracowywanie układu wykonawczego budżetu. 4. Sporządzanie planu finansowego Urzędu przy współudziale Wydziałów merytorycznych. 5. Opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Miasta na podstawie materiałów przekazanych przez Wydziały Urzędu i jednostki organizacyjne Miasta. 6. Opracowywanie planów finansowych zadań zleconych z zakresu administracji rządowej. 7. Przyjmowanie planów finansowo-rzeczowych jednostek organizacyjnych Miasta, sprawdzanie ich zgodności z uchwałą budżetową. 8. Sporządzanie projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Prezydenta zmieniających budżet w ciągu roku budżetowego. 9. Bieżące prowadzenie analityki planu dochodów i wydatków Miasta, uwzględniającej zmiany budżetu w ciągu roku uchwałami Rady Miejskiej i zarządzeniami Prezydenta. 10. Analiza realizacji budżetu poprzez kontrolę wydatkowania środków na podstawie sprawozdań przekazywanych do Regionalnej Izby Obrachunkowej. 11. Sporządzanie sprawozdania rocznego - na podstawie sprawozdania przekazywanego do Regionalnej Izby Obrachunkowej - z wykonania budżetu i przedkładanie go w obowiązującym trybie Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej. 12. Sporządzanie informacji z wykonania budżetu za I półrocze i przedkładanie jej w obowiązującym trybie do rozpatrzenie Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej. 13. Analizowanie rocznych i okresowych sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych Miasta. 14. Bieżąca analiza działalności finansowej miejskich jednostek organizacyjnych przy współudziale Wydziałów merytorycznych. 15. Sporządzanie wniosków pożyczkowych przy współpracy z merytorycznymi Wydziałami Urzędu. 16. Udzielanie instruktażu miejskim jednostkom organizacyjnym w zakresie procedury przygotowania projektu budżetu. 17. Wymiar podatków. 18. Analiza prawidłowości i rzetelności składanych informacji i deklaracji podatkowych. 19. Kontrole podatkowe w zakresie sprawdzenia rzetelności i prawidłowości składanych informacji i deklaracji podatkowych. 20. Rozpatrywanie indywidualnych wniosków podatników w sprawach odraczania terminu płatności, rozkładanie na raty podatków stanowiących dochody gminy i wpłacanych bezpośrednio na rachunek gminy. 21. Rozpatrywanie indywidualnych wniosków podatników w sprawach odraczania terminu płatności, rozkładania na raty, umarzania podatków stanowiących dochody gminy, a pobieranych przez Urząd Skarbowy. 22. Prowadzenie ewidencji zastosowanych ulg, zwolnień podatkowych i obliczanie ich skutków. 23. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących wysokości podatków lokalnych. 24. Rozpatrywanie odwołań od decyzji i zażaleń od postanowień wnoszonych przez podatników. 25. Udzielanie pisemnych interpretacji na żądanie o zakresie stosowania tej części przepisów prawa podatkowego, dla której organem podatkowym jest Prezydent.. 26. Rozpatrywanie wniosków producentów rolnych w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. 27. Dokonywanie potwierdzeń o zabezpieczeniu w planie finansowym Urzędu Miejskiego środków na zadania, zawarte we wnioskach o przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz w projektach umów. 28. Sporządzanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących zaciągania kredytów bankowych, pożyczek oraz emisji obligacji komunalnych. 29. Prowadzenie zestawienia wniosków składanych przez miejskie jednostki organizacyjne o dofinansowanie zadań samorządu ze środków zewnętrznych. 30. Przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia do przeprowadzania przetargów w zakresie: bankowej obsługi budżetu Miasta oraz jednostek organizacyjnych Miasta, udzielania Miastu kredytów długoterminowych. 31. Sporządzanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej i przedkładanie jej w obowiązującym trybie do uchwalenia. 32. Sporządzanie projektów Uchwał Rady Miejskiej i Zarządzeń Prezydenta Miasta zmieniających Wieloletnią Prognozę Finansową. 33. Przygotowywanie informacji i analiza zaawansowania i wykonania planu dochodów i wydatków na zadania dofinansowane ze środków zewnętrznych z uwzględnieniem złożonych wniosków o płatność.WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-03-04 14:32:25 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-03-04 14:38:51 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:19:15 |
Ilość wyświetleń: | 10209 |