Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie § 17. Biuro Rady Miejskiej Do podstawowego zakresu działania Biura Rady Miejskiej należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Rady Miejskiej i jej komisji oraz współdziałanie z organami Osiedli w zakresie realizacji ich zadań statutowych, a w szczególności: 1. Realizacja zadań we współpracy z Przewodniczącym Rady Miejskiej w zakresie organizacji pracy Rady Miejskiej i jej komisji, a w szczególności: a) przygotowania sesji Rady, b) przygotowania obrad stałych i doraźnych Komisji Rady, c) opracowania harmonogramów, projektów planów pracy i terminarzy sesji Rady Miejskiej oraz posiedzeń jej komisji, d) przekazywania Prezydentowi Miasta uchwał Rady, e) sporządzania w uzgodnieniu z Przewodniczącym protokołu z sesji Rady Miejskiej i Przewodniczącymi z posiedzeń komisji, f) składania przez radnych oświadczeń majątkowych, g) rozpatrywania skarg i wniosków będących w kompetencji Rady, h) opracowania projektów dokumentów legislacyjnych dla potrzeb Przewodniczącego Rady, i) opracowania analiz, materiałów informacyjnych i sprawozdań dla potrzeb Rady Miejskiej i komisji w ramach kompetencji należących do Biura. 2. Przekazywanie radnym bieżącej korespondencji. 3. Udostępnianie do publicznego wglądu protokołów z sesji w terminie 14 dni od zakończenia sesji. 4. Prowadzenie rejestru uchwał Rady Miejskiej. 5. Przekazywanie Prezydentowi Miasta interpelacji, zapytań radnych oraz wniosków mieszkańców z Trybuny Obywatelskiej. 6. Prowadzenie rejestru wniosków komisji Rady Miejskiej oraz przekazanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu ich merytorycznego rozpatrzenia oraz nadzór nad terminowym udzieleniem odpowiedzi. 7. Prowadzenie rejestru wniosków z dyżurów radnych, sprawowanie nadzoru nad terminowym udzieleniem odpowiedzi przez komórki organizacyjne Urzędu oraz przygotowanie i udzielenie zbiorczych odpowiedzi radnym. 8. Koordynacja działań związanych z rozpatrywaniem skarg na działalność Prezydenta Miasta i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych kierowanych do Rady Miejskiej oraz przygotowanie odpowiedzi na skargę po rozpatrzeniu przez Radę Miejską. 9. Koordynowanie i nadzór w zakresie realizacji zadań jednostek pomocniczych – Osiedli, w szczególności: 1) podział Miasta na Osiedla (jako jednostki pomocnicze gminy), ich nazewnictwo, organizacja i zadania, 2) opracowywanie projektów statutów jednostek pomocniczych, 3) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań oraz koordynowanie działań Osiedli, 4) przygotowanie wyborów samorządowych do Rad Osiedli, w tym wyborów uzupełniających w trakcie kadencji, 5) obsługa Miejskiej Komisji Wyborczej powołanej do przeprowadzenia wyborów do Rad Osiedli, 6) opracowanie zbiorczych planów i sprawozdań finansowych Rad Osiedli oraz nadzór nad gospodarką finansową prowadzoną przez Osiedle, 7) naliczanie diet dla członków Rad Osiedli, 8) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji radnym i członkom Rad Osiedli. 10. Opracowanie planów finansowych Rady Miejskiej (Biura Rady Miejskiej) oraz kontrola gospodarki finansowej. 11. Współpraca w organizacji wspólnych sesji z innymi radami gminy. 12. Koordynowanie zadań w celu zapewnienia radnym wykonywania mandatu, poprzez organizowanie szkoleń i wyjazdów służbowych, spotkań klubowych radnych oraz dyżurów i spotkań radnych z wyborcami. 13. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem przez Radę Miejską tytułu „Honorowy Obywatel Koszalina” oraz medalu „Za Zasługi dla Koszalina”. 14. Skreślony 15. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, naborem i przeprowadzaniem wyborów ławników sądowych.WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-03-04 14:46:13 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-03-04 14:50:59 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:28:05 |
Ilość wyświetleń: | 9277 |