Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie § 31. Stanowisko ds. bhp i p.poż Do zadań stanowiska należy pełnienie funkcji doradczych i kontrolnych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania przepisów przeciwpożarowych, a w szczególności: 1. Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ze szczególnym uwzględnieniem stanowisk pracy, na których są zatrudnione kobiety w ciąży lub karmiące, niepełnosprawni. 2. Bieżące informowanie Prezydenta Miasta o stwierdzonych zagrożeniach i zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp. 3. Okresowe analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy. Przedstawianie wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy. 4. Udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju Urzędu. 5. Udział w przekazywaniu do użytkowania obiektów Urzędu lub ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników. 6. Udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. 7. Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy. 8. Udział w postępowaniach powypadkowych. 9. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy. 10. Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy i popularyzacja problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii. 11. Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego. 12. Doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy i doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej. 13. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników. 14. Współpraca z laboratoriami upoważnionymi do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami. 15. Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników. 16. Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy oraz z zakładowymi organizacjami związkowymi. 17. Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy. 18. Prowadzenie kontroli i nadzoru przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz realizacja okresowych szkoleń i ćwiczeń ewakuacji pracowników w obiektach Urzędu Miejskiego. WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-03-05 08:15:32 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-03-05 08:29:15 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:45:26 |
Ilość wyświetleń: | 7586 |