Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie § 33. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów 1. Do podstawowych zadań Rzecznika należy realizacja zadań samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, a w szczególności: 1) zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów, 2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów, 3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, 4) współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi, 5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych, 6) prowadzenie edukacji konsumenckiej. 2. Rzecznik może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów, 3. Rzecznik w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. 4. Rzecznik w terminie do 31 marca każdego roku przedkłada Prezydentowi Miasta do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim.WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-03-05 08:19:44 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-03-05 08:33:21 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:47:53 |
Ilość wyświetleń: | 6638 |