Zamknij okno Drukuj dokument

Podstawowe zadania Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Załącznik Nr 2

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Miejskiego w Koszalinie

 

 

WYKAZ  ZADAŃ 

REALIZOWANYCH  PRZEZ  KOMÓRKI  ORGANIZACYJNE  URZĘDU

 

§ 33. Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów

 

1. Do podstawowych zadań Rzecznika należy realizacja zadań samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, a w szczególności:

1) zapewnianie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony konsumentów,

2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

4) współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,

5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych,

6) prowadzenie edukacji konsumenckiej.

2. Rzecznik może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,

3. Rzecznik w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia.

4. Rzecznik w terminie do 31 marca każdego roku przedkłada Prezydentowi Miasta do zatwierdzenia roczne sprawozdanie ze swojej działalności w roku poprzednim.

Metadane

Źródło informacji:Mariusz Kalman
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Mariusz Kalman
Data wprowadzenia:2009-03-05 08:19:44
Opublikował:Mariusz Kalman
Data publikacji:2009-03-05 08:33:21
Ostatnia zmiana:2019-03-05 12:47:53
Ilość wyświetleń:6638