Zamknij okno Drukuj dokument

Podstawowe zadania Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi

Załącznik Nr 2

do Regulaminu Organizacyjnego

Urzędu Miejskiego w Koszalinie

 

 

WYKAZ  ZADAŃ 

REALIZOWANYCH  PRZEZ  KOMÓRKI  ORGANIZACYJNE  URZĘDU

 

§ 25a. Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi

 

Do podstawowych zadań Wydziału Zarządzania Zasobami Ludzkimi należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z planowaniem i realizacją polityki kadrowej Urzędu, a w szczególności:

1. Gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń we współpracy z komórką płac oraz nadzór nad ruchem kadr w Urzędzie Miejskim.

2. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych.

3. Inicjowanie i koordynacja systemowych działań i rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.

4. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim oraz wolne stanowiska kierowników miejskich jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych.

5. Kontrola przestrzegania Regulaminu pracy Urzędu Miejskiego.

6. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu.

7. Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie zgłaszania i wyrejestrowywania z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników Urzędu Miejskiego oraz ich rodzin.

8. Dokonywanie analiz dotyczących stanu i struktury zatrudnienia na potrzeby własne oraz Głównego Urzędu Statystycznego.

9. Prowadzenie spraw związanych z oceną okresową pracowników Urzędu Miejskiego.

10. Prowadzenie całości spraw związanych z gospodarowaniem środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, a w szczególności spraw z zakresu przyjmowania i realizacji wniosków o przyznanie świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, a także tworzenie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

11. Prowadzenie spraw związanych z organizacją odbywania staży przez osoby bezrobotne, a także praktyk zawodowych uczniów i studentów.

12. Realizacja polityki szkoleniowej, której celem jest podnoszenie kompetencji pracowników Urzędu Miejskiego, a w szczególności:

1) diagnozowanie potrzeb szkoleniowych i monitoring zrealizowanych form podnoszenia kompetencji.

2) planowanie środków finansowych na przyjęte formy kształcenia.

3) opracowywanie planów szkoleń i ich realizacja.

4) organizowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych.

5) organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego oraz egzaminu kończącego tę służbę.

13. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi osób zobowiązanych do ich złożenia.

14. Współpraca i konsultacje z organizacjami związkowymi działającymi przy Urzędzie Miejskim.

15. Współpraca z komórką ds. BHP w zakresie kierowania na badania medycyny pracy pracowników nowozatrudnionych, zmieniających stanowisko i warunki pracy, stażystów oraz kierowania na badania kontrolne pracowników Urzędu Miejskiego w przypadku długotrwałej niezdolności do pracy.

Metadane

Źródło informacji:Mariusz Kalman
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Mariusz Kalman
Data wprowadzenia:2017-06-19 15:39:09
Opublikował:Mariusz Kalman
Data publikacji:2017-06-19 15:43:23
Ostatnia zmiana:2019-05-21 08:06:47
Ilość wyświetleń:2070