[start] dla Dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich w [koniec]

Upoważnienie do załatwiania spraw, a w szczególności do: 
1.   Wydawania decyzji administracyjnych oraz postanowień dotyczących:1) wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub  czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się,
2) zameldowania na pobyt stały lub czasowy,
3) anulowania czynności materialno-technicznej w postaci wpisu o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy,
4) odmowy udostępniania danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL- na zasadach określonych w ustawie o ewidencji ludności,
5) odmowy udostępniania danych osobowych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi – na zasadach określonych w ustawie o dowodach osobistych, 
6) wpisu do rejestru wyborców,
7) reklamacji na nieprawidłowości w rejestrze wyborców,
8)  zgromadzeń publicznych, 

2. Przeprowadzania czynności związanych z wykonywaniem obowiązku obrony ojczyzny oraz współdziałania z organami wojskowymi i gminami w tym zakresie.
3. Współdziałania z jednostkami organizacyjnymi, Wojewodą Zachodniopomorskim, ministrem właściwym do spraw administracji publicznej oraz z gminami w zakresie ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności oraz ustawy z dnia 06 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych.
4. Wydawania zaświadczeń z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców, Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi. 
5. Prowadzenia postępowań administracyjnych w zakresie wydawania lub odmowy udostępniania danych osobowych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców, Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
6. Udostępniania danych osobowych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców, Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.  
7. Wydawania postanowień i zawiadomień na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.