[start] dla Dyrektora Wydziału Spraw Obywatelskich] 
Upoważnienie do załatwiania spraw, a w szczególności do:
1.  Wydawania decyzji administracyjnych dotyczących:
1) ujęcia lub odmowy ujęcia w stałym obwodzie głosowania (art. 20 § 1 i § 4),
2)  reklamacji na nieprawidłowości w CRW (art. 22),
3)  reklamacji w sprawach nieprawidłowości sporządzenia spisów wyborców (art. 37).

2. Wykonywania czynności dotyczących Centralnego Rejestru Wyborców (CRW):
1) dostępu do CRW (art. 18 § 8),
2)  sprawdzania posiadania prawa wybierania (art. 18 § 9),
3)  aktualizacji danych zgromadzonych w CRW (art. 18 § 10),
4)  wprowadzania danych do CRW (art. 18b § 1 i § 2),
5)  przyjmowania wniosków w sprawie ujęcia w części A i B wyborcy stale zamieszkałego na terenie gminy, skreślenia tego wyborcy, wyjaśniania rozbieżności danych we wniosku z danymi w rejestrze PESEL (art. 19 § 3, 19a § 1, § 6 i § 9),
6) sprawdzania czy osoba wnosząca wniosek o wpisanie do rejestru wyborców spełnia warunki stałego zamieszkania pod adresem wskazanym we wniosku  (art. 20 § 2 i § 3), 
7) przyjmowania i rozpatrywania reklamacji na nieprawidłowości w CRW (art. 22),
8) sporządzania i aktualizowania spisów wyborców (art. 26 § 2),
9) przyjmowania wniosków od wyborców oraz wyborców niepełnosprawnych w sprawie zmiany miejsca głosowania w danych wyborach (art. 28  § 1 i art. 28a § 1),
10) sporządzania spisów wyborców stanowiących odrębne obwody głosowania, przyjmowania wykazów osób z jednostek stanowiących odrębne obwody głosowania (art. 29 § 1 i § 3),
11) przyjmowania wniosków i wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów (art. 32),
12) udostępniania osobie jej danych przetworzonych w CRW, przetwarzanych w spisie wyborców (art. 36 § 5 pkt. 2 i § 10),
13) przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w sprawach nieprawidłowości sporządzania spisów wyborców (art. 37),
14) przyjmowania wniosków, sporządzania oraz cofania aktów pełnomocnictwa w wyborach (art. 56,57 i 58), 
15) przekazywania Państwowej Komisji Wyborczej informacji i udostępniania dokumentów niezbędnych do wykonywania czynności wynikających z nadzoru nad aktualizowaniem danych zgormadzonych w CRW oraz sporządzaniem spisów wyborców (art. 165 § 1),
16) realizowanie zaleceń wynikających z kontroli aktualizowania danych zgromadzonych w CRW i sporządzania spisów wyborców (art. 165 § 3)
oraz na podstawie:
art. 9 ust. 8a ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 851 z późn. zm.) - do przyjmowania wniosków o zmianę miejsca głosowania oraz wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania osobom uprawnionym do udziału w referendum ogólnokrajowym.