[start] Beata Górecka [koniec]
Zastępca Prezydenta do spraw Rozwoju Miasta

 

Beata Górecka ukończyła historię i współczesne stosunki międzynarodowe na Pomorskiej Akademii Pedagogicznej w Słupsku oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania finansami i programów strukturalnych UE na Politechnice Koszalińskiej, studia podyplomowe z zakresu zarządzania projektami zgodnie z metodyką Project Management Institute (PMI) na Wyższej Szkole Administracji i Biznesu w Gdyni oraz studia podyplomowe Akademia Innowacji na Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu – Akademii Nauk Stosowanych w Szczecinie.

Posiada certyfikat zarządzania projektami PRINCE 2. W latach 2008 – 2017 zatrudniona w Urzędzie Miejskim w Koszalinie w Referacie Funduszy Wydziału Rozwoju i Współpracy Terytorialnej, gdzie zdobyła bogate doświadczenie w pozyskiwaniu środków unijnych oraz w zarządzaniu projektami. Swoje doświadczenie zawodowe kontynuowała następnie w Koszalińskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., gdzie zarządzała projektami skierowanymi do zachodniopomorskich przedsiębiorców polegającymi na wsparciu finansowym na podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadry sektora MŚP poprzez realizację usług rozwojowych za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych. Członkini Wojewódzkiego Zespół Koordynacji do Wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 w Województwie Zachodniopomorskim oraz Stowarzyszenia Hospicjum im. św. Maksymiliana Kolbego w Koszalinie.

Prywatnie:

Beata Górecka jest żoną i mamą 18-letniego Piotra. Lubi aktywnie spędzać wolny czas, dużo spaceruje i jeździ na rowerze. Lubi również podróże. Pasjonuje się psychologią, rozwojem osobistym i fizyką kwantową.

 

 

 

I. Przedmioty działalności i kompetencje – wg aktów wewnętrznych:

Zadania i kompetencje Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Rozwoju Miasta określają §§: 14, 15, 17 i 18 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 387/1325/21 Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 24 lutego 2021 r. z późn. zm.

 


§ 14. 1. Prezydent  kieruje  pracą  Urzędu przy pomocy Kierownictwa Urzędu.

 

2. Prezydent w drodze zarządzenia może powierzyć członkom Kierownictwa Urzędu prowadzenie określonych spraw Miasta oraz nadzór nad komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi, spółkami komunalnymi oraz instytucjami kultury.

 

3. W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni wyznaczony przez niego Zastępca, który uprawniony jest również do wydawania zarządzeń będących w kompetencji Prezydenta.

 

4. Wyznaczenie Zastępcy, o którym mowa w ust. 3, następuje w drodze  odrębnego zarządzenia.

 

5. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy trzech Zastępców Prezydenta:
1)  ds. Rozwoju Miasta,
2)  ds. Komunalnych, 
3)  ds. Społecznych,
oraz Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta.

 

6. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta współuczestniczą w kierowaniu Urzędem w zakresie określonym w ustawach, przepisach wykonawczych, Statucie Miasta, niniejszym Regulaminie i upoważnieniach Prezydenta.

 



§ 15.1. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta w ramach wyznaczonych przez Prezydenta kompetencji wykonują zadania zapewniając ich kompleksową realizację oraz nadzorują działalność Wydziałów   i   innych komórek organizacyjnych Urzędu, realizujących te zadania.

 

2. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań działają w granicach określonych w drodze odrębnych zarządzeń Prezydenta oraz imiennych pełnomocnictw i upoważnień.

 

3. Wykonywanie zadań Miasta przez Zastępców Prezydenta w zastępstwie innego Zastępcy Prezydenta, odbywać się może tylko w drodze powierzenia zadań przez Prezydenta, odrębnym zarządzeniem lub imiennym pełnomocnictwem albo upoważnieniem.
 


§ 17. Do zadań Zastępców Prezydenta należy: 

1) wykonywanie zadań powierzonych przez Prezydenta, 

2) składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta w zakresie udzielonych pełnomocnictw,  

3) reprezentowanie Miasta w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Prezydentem,

4) udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta, 

5) współdziałanie z innymi członkami Kierownictwa Urzędu oraz dyrektorami komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie powierzonych spraw, 

6) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi Miasta w zakresie powierzonych spraw.

 

 

 

§ 18.1. Do zadań Zastępcy Prezydenta ds. Rozwoju Miasta należy w szczególności:
1)  planowanie przestrzenne,
2)  gospodarka nieruchomościami Miasta i Skarbu Państwa,
3)  sprawy geodezji, kartografii i katastru z wyjątkiem zadań organu administracji geodezyjnej i kartograficznej szczebla powiatowego,
4)  nadzór nad wykonywaniem zadań administracji architektoniczno-budowlanej,
5)  rozwijanie i koordynowanie procesu informatyzacji Urzędu i Miasta,
6)  planowanie rozwoju Miasta,
7)  inicjowanie i wspieranie współpracy gospodarczej Miasta z krajowymi i zagranicznymi  jednostkami gospodarczymi,
8)  wspieranie przedsiębiorczości,
9)  nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej.

 

2. Zastępca Prezydenta ds. Rozwoju Miasta sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
1)  Dyrektora Wydziału Architektury i Urbanistyki,
2)  Dyrektora Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru,
3)  Dyrektora Wydziału Nieruchomości,
4)  Dyrektora Wydziału Informatyki,
5)  Dyrektora Wydziału Rozwoju i Współpracy Terytorialnej,
6)  Dyrektora Wydziału Obsługi Inwestorów Kluczowych i Wspierania Przedsiębiorczości,
7)  Kierownika Biura Działalności Gospodarczej.”,
 
 

 
II. Powierzenie spraw do załatwiania w imieniu Prezydenta Miasta:

1) prowadzenia spraw Miasta w zakresie zadań Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Rozwoju Miasta, określonych w § 17 i § 18 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.329.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.)

 

 

 
III. Upoważnienia i pełnomocnictwa:

1) wyznaczenie na czas nieobecności Prezydenta Miasta Koszalina do kierowania bieżącymi sprawami Miasta oraz do kierowania Urzędem Miejskim w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.332.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

2) do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych należących do kompetencji Prezydenta Miasta, określonych przepisami prawa (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.24.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

3) do wydawania decyzji administracyjnych oraz postanowień nadających bieg postępowaniu administracyjnemu po rozpatrzeniu sprawy przez organ odwoławczy (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.24.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

4) do zatwierdzania i podpisywania dokumentacji finansowo – księgowej, stanowiącej podstawę realizacji wydatków budżetowych w sprawach należących do zakresu działania Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Rozwoju Miasta (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.24.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

5) do składania oświadczeń woli w imieniu Miasta Koszalina w zakresie zarządu mieniem w czasie mojej nieobecności (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.27.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

 

6) do zatwierdzania i podpisywania dokumentacji finansowo -księgowej, stanowiącej podstawę realizacji wydatków budżetowych (upoważnienie Nr OA-I-1.077.350.2024.AN z dnia 15 maja 2024 r.),