[start] Sebastian Tałaj [koniec]
Zastępca Prezydenta do spraw Społecznych

 

Sebastian Tałaj urodził się w 8 grudnia 1977 roku w Koszalinie. Jest rodowitym mieszkańcem Koszalina. Magister Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku (2001 r.), trener II klasy o specjalizacji koszykówki AWF Gdańsk (2001 r.), trener I klasy o specjalizacji judo AWF Wrocław (2008 r.). Nauczyciel z 23-letnim stażem. W latach 1988-1995 zawodnik sekcji judo w klubie „Gwardia Koszalin” (medalista Mistrzostw Polski). Od roku 1996 do 2001 reprezentował barwy sekcji judo AZS AWF Gdańsk (medalista Mistrzostw Polski).

Od 1990 r. do 1992 r. zawodnik sekcji koszykarskiej w klubie AZS SZS Koszalin.

W latach 2001-2008 zatrudniony w Gimnazjum nr 11, a następnie od września 2006 r. nauczyciel w Zespole Szkół nr 11 (SP3). Nauczyciel w Zespole Szkół nr 1 w Koszalinie (2022-2024). Od roku 2010 wykładowca w PWSZ w Koszalinie. Od 2001r. do 2014 r. trener w klubie judo Samuraj Koszalin. W 2009 otrzymał stopień nauczyciela dyplomowanego. W latach 2002-2010 autor programów autorskich i modyfikacji programowych zakresu judo i koszykówki dla klas IV-VI Szkoły Podstawowej i I-III klas Gimnazjum. Autor programu profilaktycznego „Judo dla każdego” objęty patronatem Prezydenta Miasta Koszalina (2009-2011). Organizator przeszło 200 imprez dla młodzieży m.in. „Bieg po zdrowie to tylko na Rokosowie”, „Igrzysk Gimnazjalnych Koszalin – Rio”, turniejów w PN, PS, PK.

Radny Rady Miasta Koszalina – VI, VII, VIII, IX kadencji. W latach 2012-2021 Przewodniczący Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki. Przewodniczący Klubu Radnych Koalicji Obywatelskiej w VIII kadencji.

Działalność polityczna:
Vice Przewodniczący koszalińskiej Platformy Obywatelskiej od 2021 roku.

Prywatnie:
Sebastian Tałaj jest mężem Anny i mają troje dzieci: Oskara, Weronikę i Wiktora.
I. Przedmioty działalności i kompetencje – wg aktów wewnętrznych:

Zadania i kompetencje Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Społecznych określają §: 14, 15, 17 i 20 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 387/1325/21 Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 24 lutego 2021 r.

§ 14. 1. Prezydent  kieruje  pracą  Urzędu przy pomocy Kierownictwa Urzędu.
2. Prezydent w drodze zarządzenia może powierzyć członkom Kierownictwa Urzędu prowadzenie określonych spraw Miasta oraz nadzór nad komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi, spółkami komunalnymi oraz instytucjami kultury.
3. W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni wyznaczony przez niego Zastępca, który uprawniony jest również do wydawania zarządzeń będących w kompetencji Prezydenta.
4. Wyznaczenie Zastępcy, o którym mowa w ust. 3, następuje w drodze  odrębnego zarządzenia.
5. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy trzech Zastępców Prezydenta:
1) ds. Rozwoju Miasta,
2) ds. Komunalnych, 
3) ds. Społecznych,
oraz Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta.
6. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta współuczestniczą w kierowaniu Urzędem w zakresie określonym w ustawach, przepisach wykonawczych, Statucie Miasta, niniejszym Regulaminie i upoważnieniach Prezydenta.
§ 15. 1. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta w ramach wyznaczonych przez Prezydenta kompetencji wykonują zadania zapewniając ich kompleksową realizację oraz nadzorują działalność Wydziałów   i   innych komórek organizacyjnych Urzędu, realizujących te zadania.
2. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań działają w granicach określonych w drodze odrębnych zarządzeń Prezydenta oraz imiennych pełnomocnictw i upoważnień.
3. Wykonywanie zadań Miasta przez Zastępców Prezydenta w zastępstwie innego Zastępcy Prezydenta, odbywać się może tylko w drodze powierzenia zadań przez Prezydenta, odrębnym zarządzeniem lub imiennym pełnomocnictwem albo upoważnieniem.
§ 17. Do zadań Zastępców Prezydenta należy: 
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Prezydenta, 
2) składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta w zakresie udzielonych pełnomocnictw,  
3) reprezentowanie Miasta w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Prezydentem,
4) udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta, 
5) współdziałanie z innymi członkami Kierownictwa Urzędu oraz dyrektorami komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie powierzonych spraw,
6) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi Miasta w zakresie powierzonych spraw.

 § 20. 1. Do zadań Zastępcy Prezydenta ds. Społecznych należy w szczególności:
 1)     realizacja zadań z zakresu oświaty,            
 2)     realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia, pomocy społecznej, kultury i sportu,
3) kształtowanie polityki w zakresie realizacji i rozwiązywania spraw społecznych,
4) nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze współpracą z  organizacjami pozarządowymi, 
5)  nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta, realizującymi zadania z zakresu oświaty i pomocy społecznej,
6) nadzór nad koordynowaniem zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
7) nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta realizującymi zadania z zakresu sportu i kultury fizycznej,
8) nadzór nad instytucjami kultury, dla których Miasto pełni funkcję organu założycielskiego.
2. Zastępca Prezydenta ds. Polityki Społecznej sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
1)      Dyrektora Wydziału Edukacji,
2)      Dyrektora Wydziału Kultury i Spraw Społecznych,
3)      Pełnomocnika ds. Uzależnień,
4)      Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych.”

 
II. Powierzenie spraw do załatwiania w imieniu Prezydenta Miasta:

1) prowadzenia spraw Miasta w zakresie zadań Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Społecznych, określonych w § 17 i § 20 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.331.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.).

III. Upoważnienia i pełnomocnictwa:

1) wyznaczenie na czas nieobecności Prezydenta Miasta Koszalina, nieobecności pierwszego Zastępcy Prezydenta Miasta oraz nieobecności drugiego Zastępcy Prezydenta Miasta do kierowania bieżącymi sprawami Miasta oraz do kierowania Urzędem Miejskim w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.334.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

2) do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych należących do kompetencji Prezydenta Miasta, określonych przepisami prawa (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.26.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

3) do udzielania kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta, realizujących zadania z zakresu oświaty i wychowania, kultury, sportu, ochrony zdrowia i pomocy społecznej – urlopów, a także podejmowania decyzji o ich wyjazdach służbowych (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.26.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

4) do zatwierdzania i podpisywania dokumentacji finansowo – księgowej, stanowiącej podstawę realizacji wydatków budżetowych w sprawach należących do zakresu działania Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Społecznych (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.26.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),