[start] Sebastian Tałaj [koniec]
Zastępca Prezydenta do spraw Społecznych

 

Sebastian Tałaj urodził się w 8 grudnia 1977 roku w Koszalinie. Jest rodowitym mieszkańcem Koszalina. Magister Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku (2001 r.), trener II klasy o specjalizacji koszykówki AWF Gdańsk (2001 r.), trener I klasy o specjalizacji judo AWF Wrocław (2008 r.). Nauczyciel z 23-letnim stażem. W latach 1988-1995 zawodnik sekcji judo w klubie „Gwardia Koszalin” (medalista Mistrzostw Polski). Od roku 1996 do 2001 reprezentował barwy sekcji judo AZS AWF Gdańsk (medalista Mistrzostw Polski).

Od 1990 r. do 1992 r. zawodnik sekcji koszykarskiej w klubie AZS SZS Koszalin.

W latach 2001-2008 zatrudniony w Gimnazjum nr 11, a następnie od września 2006 r. nauczyciel w Zespole Szkół nr 11 (SP3). Nauczyciel w Zespole Szkół nr 1 w Koszalinie (2022-2024). Od roku 2010 wykładowca w PWSZ w Koszalinie. Od 2001r. do 2014 r. trener w klubie judo Samuraj Koszalin. W 2009 otrzymał stopień nauczyciela dyplomowanego. W latach 2002-2010 autor programów autorskich i modyfikacji programowych zakresu judo i koszykówki dla klas IV-VI Szkoły Podstawowej i I-III klas Gimnazjum. Autor programu profilaktycznego „Judo dla każdego” objęty patronatem Prezydenta Miasta Koszalina (2009-2011). Organizator przeszło 200 imprez dla młodzieży m.in. „Bieg po zdrowie to tylko na Rokosowie”, „Igrzysk Gimnazjalnych Koszalin – Rio”, turniejów w PN, PS, PK.

Radny Rady Miasta Koszalina – VI, VII, VIII, IX kadencji. W latach 2012-2021 Przewodniczący Komisji Edukacji, Sportu i Turystyki. Przewodniczący Klubu Radnych Koalicji Obywatelskiej w VIII kadencji.

Działalność polityczna:
Vice Przewodniczący koszalińskiej Platformy Obywatelskiej od 2021 roku.

Prywatnie:
Sebastian Tałaj jest mężem Anny i mają troje dzieci: Oskara, Weronikę i Wiktora.
 
 
 
I. Przedmioty działalności i kompetencje – wg aktów wewnętrznych:

Zadania i kompetencje Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Społecznych określają §§: 14, 15, 17 i 20 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 387/1325/21 Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 24 lutego 2021 r. z późn. zm.
 
 
§ 14.1. Prezydent  kieruje  pracą  Urzędu przy pomocy Kierownictwa Urzędu.
 
2. Prezydent w drodze zarządzenia może powierzyć członkom Kierownictwa Urzędu prowadzenie określonych spraw Miasta oraz nadzór nad komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi, spółkami komunalnymi oraz instytucjami kultury.
 
3. W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni wyznaczony przez niego Zastępca, który uprawniony jest również do wydawania zarządzeń będących w kompetencji Prezydenta.
 
4. Wyznaczenie Zastępcy, o którym mowa w ust. 3, następuje w drodze  odrębnego zarządzenia.
 
5. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy trzech Zastępców Prezydenta:
1)  ds. Rozwoju Miasta,
2)  ds. Komunalnych, 
3)  ds. Społecznych,
oraz Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta.
 
6. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta współuczestniczą w kierowaniu Urzędem w zakresie określonym w ustawach, przepisach wykonawczych, Statucie Miasta, niniejszym Regulaminie i upoważnieniach Prezydenta.
 
 
§ 15.1. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta w ramach wyznaczonych przez Prezydenta kompetencji wykonują zadania zapewniając ich kompleksową realizację oraz nadzorują działalność Wydziałów   i   innych komórek organizacyjnych Urzędu, realizujących te zadania.
 
2. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań działają w granicach określonych w drodze odrębnych zarządzeń Prezydenta oraz imiennych pełnomocnictw i upoważnień.
 
3. Wykonywanie zadań Miasta przez Zastępców Prezydenta w zastępstwie innego Zastępcy Prezydenta, odbywać się może tylko w drodze powierzenia zadań przez Prezydenta, odrębnym zarządzeniem lub imiennym pełnomocnictwem albo upoważnieniem.
 
 
§ 17. Do zadań Zastępców Prezydenta należy: 
1)  wykonywanie zadań powierzonych przez Prezydenta, 
2)  składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta w zakresie udzielonych pełnomocnictw,  
3)  reprezentowanie Miasta w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Prezydentem,
4)  udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta, 
5)  współdziałanie z innymi członkami Kierownictwa Urzędu oraz dyrektorami komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie powierzonych spraw,
6)  współdziałanie z jednostkami pomocniczymi Miasta w zakresie powierzonych spraw.
 
 
§ 20.1. Do zadań Zastępcy Prezydenta ds. Społecznych należy w szczególności:
1)  realizacja zadań z zakresu oświaty,            
2)  realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia, pomocy społecznej, kultury i sportu,
3)  kształtowanie polityki w zakresie realizacji i rozwiązywania spraw społecznych,
4)  nadzór nad prowadzeniem spraw związanych ze współpracą z  organizacjami pozarządowymi, 
5)  nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta, realizującymi zadania z zakresu oświaty i pomocy społecznej,
6)  nadzór nad koordynowaniem zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
7)  nadzór nad jednostkami organizacyjnymi Miasta realizującymi zadania z zakresu sportu i kultury fizycznej,
8)  nadzór nad instytucjami kultury, dla których Miasto pełni funkcję organu założycielskiego.
 
2. Zastępca Prezydenta ds. Polityki Społecznej sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
1)  Dyrektora Wydziału Edukacji,
2)  Dyrektora Wydziału Kultury i Spraw Społecznych,
3)  Pełnomocnika ds. Uzależnień,
4)  Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych.”
 
 
 
 
II. Powierzenie spraw do załatwiania w imieniu Prezydenta Miasta:
 
1) prowadzenia spraw Miasta w zakresie zadań Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Społecznych, określonych w § 17 i § 20 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.331.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.).
 
 
 
 
III. Upoważnienia i pełnomocnictwa:

1) wyznaczenie na czas nieobecności Prezydenta Miasta Koszalina, nieobecności pierwszego Zastępcy Prezydenta Miasta oraz nieobecności drugiego Zastępcy Prezydenta Miasta do kierowania bieżącymi sprawami Miasta oraz do kierowania Urzędem Miejskim w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.334.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),
2) do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych należących do kompetencji Prezydenta Miasta, określonych przepisami prawa (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.26.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),
3) do udzielania kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta, realizujących zadania z zakresu oświaty i wychowania, kultury, sportu, ochrony zdrowia i pomocy społecznej – urlopów, a także podejmowania decyzji o ich wyjazdach służbowych (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.26.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),
4) do zatwierdzania i podpisywania dokumentacji finansowo – księgowej, stanowiącej podstawę realizacji wydatków budżetowych w sprawach należących do zakresu działania Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Społecznych (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.26.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),
5) do przyznawania danych dostępowych oraz blokowania dostępu do bazy danych SIO pracownikom Urzędu Miejskiego, przyznawania danych dostępowych oraz blokowania dostępu do bazy danych SIO kierownikom  jednostek organizacyjnych podległych kierownikowi podmiotu lub przez nich nadzorowanych oraz do dostępu do bazy danych SIO  - (upoważnienie Nr OA-I-2.077.366.2024.AN z dnia 22 maja 2024 r.),
6) do prowadzenia i załatwiania spraw, składania oświadczeń woli oraz podpisywania dokumentów w  imieniu Prezydenta Miasta Koszalina, wykonującego zadania organu prowadzącego oraz jednostki samorządu terytorialnego, które określone są w odrębnych przepisach, w szczególności w zakresie:
1) ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
2) kierowania uczniów do specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych prowadzonych przez inne jednostki samorządu terytorialnego,
3) wyrażania zgody na umieszczanie dzieci i uczniów w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Koszalinie, 
4) zatwierdzania arkuszy organizacji podległych jednostek oświatowych oraz aneksów do arkuszy,
5) dokonywania cząstkowej oceny pracy dyrektorów podległych jednostek oświatowych,
6) wskazywania rodzicom miejsca realizacji prawa do wychowania przedszkolnego oraz miejsca realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego,
7) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektorów podległych jednostek oświatowych,
8) wydawania zaświadczeń o udzielonej pomocy de minimis,
9) podpisywania wezwań do uzupełniania braków w dokumentacji,
10) podpisywania decyzji w sprawie przyznanej pomocy zdrowotnej lub odmowy jej przyznania,
11) podpisywania innych dokumentów związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej - (upoważnienie Nr OA-I-2.077.367.2024.AN z dnia 22 maja 2024 r.),
7) do  wskazywania podmiotów, które mogą bezpłatnie korzystać z obiektów sportowych, będących przedmiotem umowy wykonawczej Nr 20/KS-I/KF/2022 z dnia 28 grudnia 2022 r. o świadczenie usług publicznych z późn. zmianami (upoważnienie Nr OA-I-2.077.368.2024.AN z dnia 22 maja 2024 r.),