[start] Tomasz Bernacki [koniec]
Zastępca Prezydenta do spraw Komunalnych

 

Tomasz Bernacki urodził się 9 listopada 1973 roku. Licencjat w zakresie Administracji Publicznej, Wydziału Administracyjno-Prawnego Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Koszalinie (1996-1999 r.) Magister Administracji Publicznej Bałtyckiej Wyższej Szkoły Humanistycznej w Koszalinie (1999-2021 r.). Studia podyplomowe w zakresie Zarządzanie – Marketing – Logistyka w Spółkach Kapitałowych otrzymał na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego (2005-2006 r.), studia podyplomowe w zakresie Eksploatacji i Utrzymania Dróg na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej (2016-2017 r.).

Od 1995 r. do 2007 r. Pracownik Polskich Linii Kolejowych w Koszalinie na stanowiskach: nastawniczy, dyżurny ruchu – Inżynieria Ruchu, radca w Dziale automatyki i Telekomunikacji PLK w Koszalinie, od 2008 do 2009 urzędnik Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie na stanowisku starszy specjalista Wydziału Planowania i Rozwoju sieci Dróg, następnie na stanowisku z-ca naczelnika (2009-2010 r.). Od 2010 r. do 2011 r. urzędnik Powiatowego Urzędu Pracy w Koszalinie na stanowisku z-ca dyrektora, w latach 2011 do 2015 urzędnik Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego na stanowisku z-ca kierownika Wydziału Świadczeń Oddziału Regionalnego w Koszalinie. Od 2015 roku z-ca naczelnika Wydziału Planowania i Rozwoju sieci Dróg, Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Od 2018 roku na stanowisku Kierownika Rejonu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Radny Rady Miasta Koszalina – V, VI, VII, i VIII kadencji.

W latach 2018-2024 Przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej VIII kadencji.

Prywatnie:


Tomasz Bernacki jest żonaty i ma troje dzieci.

 

 

 

I. Przedmioty działalności i kompetencje – wg aktów wewnętrznych:

Zadania i kompetencje Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Komunalnych określają: §14, §15, §17 i §19 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie stanowiącego załącznik do Zarządzenia Nr 387/1325/21 Prezydenta Miasta Koszalina z dnia 24 lutego 2021 r. z późn. zm.

 


§14. 1. Prezydent  kieruje  pracą  Urzędu przy pomocy Kierownictwa Urzędu.

 

2. Prezydent w drodze zarządzenia może powierzyć członkom Kierownictwa Urzędu prowadzenie określonych spraw Miasta oraz nadzór nad komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi, spółkami komunalnymi oraz instytucjami kultury.

 

3. W czasie nieobecności Prezydenta jego obowiązki pełni wyznaczony przez niego Zastępca, który uprawniony jest również do wydawania zarządzeń będących w kompetencji Prezydenta.

 

4. Wyznaczenie Zastępcy, o którym mowa w ust. 3, następuje w drodze  odrębnego zarządzenia.

 

5. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy trzech Zastępców Prezydenta:
1)  ds. Rozwoju Miasta,
2)  ds. Komunalnych, 
3)  ds. Społecznych,
oraz Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta.

 

6. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta współuczestniczą w kierowaniu Urzędem w zakresie określonym w ustawach, przepisach wykonawczych, Statucie Miasta, niniejszym Regulaminie i upoważnieniach Prezydenta.
 

 

§15.1. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta w ramach wyznaczonych przez Prezydenta kompetencji wykonują zadania zapewniając ich kompleksową realizację oraz nadzorują działalność Wydziałów   i   innych komórek organizacyjnych Urzędu, realizujących te zadania.

 

2. Zastępcy Prezydenta, Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta przy wykonywaniu swoich kompetencji i zadań działają w granicach określonych w drodze odrębnych zarządzeń Prezydenta oraz imiennych pełnomocnictw i upoważnień.

 

3. Wykonywanie zadań Miasta przez Zastępców Prezydenta w zastępstwie innego Zastępcy Prezydenta, odbywać się może tylko w drodze powierzenia zadań przez Prezydenta, odrębnym zarządzeniem lub imiennym pełnomocnictwem albo upoważnieniem.
 

 

§17. Do zadań Zastępców Prezydenta należy: 
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Prezydenta, 

2) składanie oświadczeń woli w imieniu Miasta w zakresie udzielonych pełnomocnictw,  
3) reprezentowanie Miasta w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Prezydentem,

4) udzielanie wywiadów i informacji dotyczących Miasta w zakresie ustalonym przez Prezydenta, 
5) współdziałanie z innymi członkami Kierownictwa Urzędu oraz dyrektorami komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie powierzonych spraw, 
6) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi Miasta w zakresie powierzonych spraw.

 

 
§19. Do zadań Zastępcy Prezydenta ds. Komunalnych należy w szczególności:
1)  planowanie, przygotowanie i prowadzenie inwestycji miejskich,
2)  nadzór nad utrzymaniem i remontami budynków, budowli, urządzeń i dróg miejskich,
3)  ochrona środowiska,        
4)  zarządzanie drogami i mostami,
5)  gospodarka wodna, rolnictwo, leśnictwo i zieleń miejska,
6)  nadzór nad polityką dotyczącą najmu lokali komunalnych,
7)  nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych Miasta oraz spółek komunalnych w zakresie nadzoru właścicielskiego, realizujących zadania związane z gospodarką komunalną, takich jak Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o., Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o. o., Miejska Energetyka Cieplna Sp. z o. o., Miejski Zakład Komunikacji Sp. z o. o., Koszalińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o. o., Zarząd Obiektów Sportowych Sp. z o. o., Zarząd Dróg i Transportu oraz Zarząd Budynków Mieszkalnych.
8)  nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem infrastruktury Miasta,
9)  organizacja oraz nadzorowanie systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych w Mieście,
10)  nadzór nad realizacją zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego.
11)  nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw - dotyczących dodatku dla podmiotów niebędących gospodarstwami domowymi (dla podmiotów wrażliwych).

 

2. Zastępca Prezydenta ds. Komunalnych sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
1)  Dyrektora Wydziału Inwestycji,
2)  Dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej,
3)  Dyrektora Wydziału Środowiska.

 


II. Powierzenie spraw do załatwiania w imieniu Prezydenta Miasta:

1) prowadzenia spraw Miasta w zakresie zadań Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Komunalnych, określonych w § 17 i § 19 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.330.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.).

 



IV. Upoważnienia i pełnomocnictwa:

1) wyznaczenie na czas nieobecności Prezydenta Miasta Koszalina oraz nieobecności pierwszego Zastępcy Prezydenta Miasta do kierowania bieżącymi sprawami Miasta oraz do kierowania Urzędem Miejskim w Koszalinie (upoważnienie Nr OA-I-2.077.333.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

 

2) do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych należących do kompetencji Prezydenta Miasta, określonych przepisami prawa (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.25.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

3) do udzielania kierownikom jednostek organizacyjnych Miasta, realizujących zadania z zakresu gospodarki komunalnej, ochrony środowiska i gospodarki wodnej – urlopów, a także podejmowania decyzji o ich wyjazdach służbowych (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.25.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),

4) do zatwierdzania i podpisywania dokumentacji finansowo – księgowej, stanowiącej podstawę realizacji wydatków budżetowych w sprawach należących do zakresu działania Zastępcy Prezydenta Miasta ds. Komunalnych (upoważnienie Nr OA-I-2.0052.25.2024.AN z dnia 09 maja 2024 r.),