[start] dla Inspektora w Wydziale Spraw Obywatelskich [koniec]

Upoważnienie do załatwiania spraw oraz wykonywania następujących czynności: 

1) prowadzenia postępowań administracyjnych i wydawania decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących dowodów osobistych (art. 32 oraz art. 52)
2) przyjmowania zgłoszeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego i wydawania zaświadczeń w tej sprawie w postaci papierowej i elektronicznej,
3) unieważniania dowodu osobistego,
4)  przekazywania niezwłocznie wystawcy dowodu osobistego znalezionego dokumentu,
5)  przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego w postaci papierowej i elektronicznej,
6) wydawania dowodów osobistych w ramach decyzji materialno–technicznych dotyczących wydawania dowodów osobistych,
7) przekazywania ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych danych dotyczących złożonych wniosków o wydanie dowodu osobistego - na bezpiecznym informatycznym nośniku danych – w przypadku braku bezpośredniego dostępu do systemu Rejestru Dowodów Osobistych,
8)  przyjmowania wniosków o wydanie dowodu osobistego poza siedzibą organu gminy (art. 26 ust. 1),
9) przekazywania posiadaczowi dowodu osobistego kodu PUK umożliwiającego odblokowanie certyfikatu  identyfikacji  i  uwierzytelniania  oraz  certyfikatu  podpisu osobistego  (art. 30 ust. 1a pkt. 2), 
10) wydawania dowodów osobistych w miejscu pobytu wnioskodawcy, który złożył wniosek w formie dokumentu elektronicznego (art. 30 ust. 3 pkt. 6),
11) przyjmowania zgłoszeń (w postaci papierowej i elektronicznej) o zawieszeniu lub cofnięciu zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego,
12) wydawania zaświadczeń (w postaci papierowej i elektronicznej) o zawieszeniu lub cofnięciu zawieszenia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej dowodu osobistego,
13) przekazywania ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych dowodów osobistych podlegających zniszczeniu (art. 53b),
14) wprowadzania danych gromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych bezpośrednio w czasie rzeczywistym do tego Rejestru,
15) wydawania - w formie pisemnej lub dokumentu elektronicznego - zaświadczeń zawierających pełny opis danych osoby z Rejestru Dowodów Osobistych (art. 63).