Informacja podsumowująca konsultacje społeczne
Projektu zmiany Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Koszalina na lata 2017 - 2026
Opis przebiegu i form konsultacji
W dniach od 12 września do 12 października 2018 r. przeprowadzone zostały konsultacje społeczne projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Koszalina na lata 2017 – 2026 ze zmianami.
Konsultacje społeczne prowadzone były w następujących formach:
1) Zbierania uwag, propozycji i opinii w postaci papierowej i elektronicznej, z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego.
Wypełniony formularz, podpisany czytelnie imieniem i nazwiskiem, należało przekazać w terminie trwania konsultacji, tj. od 12 września 2018 r. do 12 października 2018 r.:
a) w postaci papierowej:
- korespondencyjnie na adres: Urząd Miejski w Koszalinie, Rynek Staromiejski 6-7, 75-007 Koszalin,
- bezpośrednio do Kancelarii Urzędu Miejskiego w Koszalinie, w godzinach pracy Urzędu, tj. w poniedziałki w godz. 9.00 – 17.00; we wtorki, środy, czwartki i piątki - w godz. 7.15 ÷ 15.15;
b) w postaci elektronicznej na adres e-mail: um.koszalin@um.koszalin.pl.
2) Spotkania konsultacyjnego, które odbyło się w dniu 1 października 2018 r., o godzinie 15.30 w Sali 300 Urzędu Miejskiego w Koszalinie.
Celem spotkania otwartego z interesariuszami rewitalizacji było omówienie projektu zmiany Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Koszalina na lata 2017 - 2026, a także umożliwienie składania uwag, opinii i propozycji do protokołu.
3) Zbierania uwag ustnych do protokołu w terminie od dnia 12 września 2018 r. do 12 października 2018 r., w godzinach od 11.00 do 15.00, w siedzibie Urzędu Miejskiego przy Rynku Staromiejskich 6-7, w pokojach nr 310 i nr 312.
Do udziału w konsultacjach zostali zaproszeni wszyscy interesariusze, którymi mogą być zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji:
1) mieszkańcy obszaru rewitalizacji,
2) właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na tym obszarze, w tym spółdzielnie mieszkaniowe,
3) wspólnoty mieszkaniowe i towarzystwa budownictwa społecznego;
4) mieszkańcy gminy inni niż wymienieni w pkt 1);
5) podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą w planowanym obszarze zdegradowanym i obszarze rewitalizacji miasta Koszalin;
6) podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić w ww. obszarze działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne;
7) jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne;
8) organy władzy publicznej;
9) podmioty, inne niż wymienione w pkt 6), realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.
Projekt Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Koszalina wraz z formularzem konsultacyjnym był dostępny w terminie konsultacji:
- w wersji elektronicznej w Biuletynie Informacji Publicznej - http://bip.koszalin.pl/, oraz na stronach internetowych Koszalina - http://www.koszalin.pl/ oraz http://www.obywatelski.koszalin.pl/
- w wersji papierowej w Urzędzie Miejskim w pokojach nr 312 i nr 310.
Zestawienie zgłoszonych uwag, propozycji i opinii w postaci papierowej i elektronicznej, z wykorzystaniem formularza konsultacyjnego
W trakcie zbierania uwag, propozycji i opinii do projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Koszalina na lata 2017 – 2026 ze zmianami, wpłynął jeden formularz konsultacyjny od Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 30-32 w Koszalinie. Wspólnota zgłosiła uwagi do własnego projektu, które zostały w całości uwzględnione. Uwagi dotyczyły rozszerzenia projektu 3.10 o:
- Wykonanie instalacji przygotowania i dystrybucji cieplej wody użytkowej z przygotowaniem ciepłej wody w kotłowni oraz doprowadzeniem instalacji do mieszkań. W związku z tym przewiduje się likwidację gazowych podgrzewaczy wody w mieszkaniach.
- Wymianę źródeł ciepła w kotłowi na wydajne kotły kondensacyjne.
- Przeprowadzenie termomodernizacji budynku i remont elewacji, w tym docieplanie przegród zewnętrznych i wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentu.
- Wykonanie oświetlenia i monitoringu zewnętrznego budynku.
- Wykorzystanie OZE w celu zminimalizowania kosztów zużycia energii.
- Przebudowa i dostosowanie istniejących pomieszczeń na cele społeczne (świetlica, klub wspólnoty).
- Przystosowanie wejść do budynku na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
- Wydzielenie miejsc parkingowych od strony podwórka dla służb ratowniczych i technicznych.
Podsumowanie spotkania konsultacyjnego
Spotkanie konsultacyjne odbyło się w dniu 1 października 2018 r., o godzinie 15.30 w sali 300 Urzędu Miejskiego w Koszalinie. W spotkaniu uczestniczyli pracownicy Urzędu Miejskiego w Koszalinie, interesariusze rewitalizacji nie stawili się.
Podsumowanie zbierania uwag ustnych do protokołu
W trakcie prowadzonych konsultacji w dniach od 12 września 2018 r. do 12 października 2018 r. nie zostały zgłoszone ustne uwagi do protokołu.
Prezydent Miasta
Piotr Jedliński