Podstawowe zadania Pełnomocnika ds. Osób Niepełnosprawnych
Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Koszalinie WYKAZ ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU § 29. Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych Do podstawowych zadań Pełnomocnika należy koordynowanie i nadzór nad działaniami związanymi z realizacją polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych z terenu Miasta Koszalina, w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: 1. Monitoring i realizacja wdrażania Konwencji Organizacji Narodów Zjednoczonych o prawach osób niepełnosprawnych. 2. Opracowywania projektów programów dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych przy współpracy wydziałów Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych Miasta oraz innych instytucji i organizacji pozarządowych zajmujących się sprawami osób niepełnosprawnych. 3. Planowania, koordynowania i wspierania działań podejmowanych na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych poprzez realizację Miejskiego programu wyrównywania szans osób niepełnosprawnych na lata 2018-2022. 4. Współpraca z Powiatową Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz z Miejskim Zespołem do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Koszalinie. 5. Współpraca z przedstawicielami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi w zakresie problematyki dotyczącej środowiska osób niepełnosprawnych. 6. Inicjowanie, koordynowanie i nadzór nad działaniami w zakresie organizowanych kampanii społecznych, wystaw, konferencji na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych. 7. Analizowanie potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie: a) poprawy infrastruktury przestrzennej i komunikacyjnej Miasta, b) możliwości i łatwości dostępu do obiektów użyteczności publicznej, c) pomocy w życiu społecznym i zawodowym osób niepełnosprawnych (zgodnie z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami, wykształceniem i możliwościami), d) zapobiegania wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych, e) rehabilitacji i udzielania informacji o ulgach i uprawnieniach osób niepełnosprawnych, f) wolontariatu i asystentury na rzecz osób niepełnosprawnych, g) promowania osiągnięć w nauce, kulturze i sporcie osób niepełnosprawnych. 8. Przedstawianie Prezydentowi Miasta propozycji rozwiązań dotyczących dostosowania budynków, przestrzeni i komunikacji publicznej do potrzeb osób niepełnosprawnych. 9. Składanie do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i innych jednostek wniosków i wystąpień o dofinansowanie zadań mających wpływ na poprawę warunków życia osób niepełnosprawnych. 10. Promowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnością. 11. Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań dotyczących osób niepełnosprawnych. 12. Koordynowanie spraw związanych z prowadzeniem przez Miasto rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w ramach środków pozyskanych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych i z innych źródeł. 13. Pomoc osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się w kontakcie z urzędnikiem poprzez wykorzystanie, stosownie do potrzeb, polskiego języka migowego, systemowego języka migowego”
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2009-08-05 12:24:04 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2009-08-05 12:24:56 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:43:11 |
Ilość wyświetleń: | 10673 |