§ 24. Biuro Pełnomocnika ds. Uzależnień
Do podstawowego zakresu czynności Biura należy koordynowanie zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, a w szczególności:
1. Wdrażanie i propagowanie na terenie Miasta ogólnopolskich i regionalnych programów przeciwdziałania i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz prowadzenie kampanii profilaktyczno-edukacyjnych.
2. Prowadzenie spraw związanych z działalnością Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
3. Przeprowadzanie analizy problemów alkoholowych i stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania.
4. Przygotowywanie wspólnie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i przedkładanie Prezydentowi Miasta:
1) projektu Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na dany rok,
2) projektu preliminarza wydatkowania środków na realizację Programu,
3) projektu sprawozdania z realizacji Programu.
5. Ogłaszanie i prowadzenie konkursu ofert na wykonywanie poszczególnych zadań w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych:
1) bieżąca koordynacja i nadzór nad tymi zadaniami,
2) przygotowywanie umów z organizacjami pozarządowymi na zadania realizowane w ramach Miejskiego Programu, kontrola wykorzystania środków przeznaczonych na realizację programów,
3) rozliczanie finansowe zleconych zadań instytucjom i organizacjom pozarządowym oraz własnych w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
4) udział w posiedzeniach Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
6. Planowanie, koordynowanie i inicjowanie działań na rzecz przeciwdziałania narkomanii w Mieście