Podstawowe zadania Wydziału Środowiska
Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Koszalinie
WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
§ 20. Wydział Środowiska
Do podstawowego zakresu działania Wydziału należy realizacja zadań zakresu gospodarki odpadami komunalnymi i przetwarzania odpadów komunalnych, wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w tym organizacja oraz nadzorowanie systemu odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych w Mieście, bieżąca analiza finansowa wpływów, celem zapewnienia właściwego poziomu środków niezbędnych na pokrycie wydatków, nadzorowanie realizacji zadań powierzonych podmiotom zewnętrznym, kontrolowanie jakości świadczonych usług przez podmioty zewnętrzne, współpraca przy kontroli obowiązków właścicieli nieruchomości, prowadzenie spraw dotyczących odpadów, ochrony środowiska w zakresie hałasu, ochrony powietrza, gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód, a w szczególności:
1. Przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zakresie dotyczącym nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi w Koszalinie, sporządzanie przypisów księgowych o wysokości tej opłaty dla właścicieli nieruchomości oraz nadawanie im numerów indywidualnych kont bankowych w celu uiszczania tej opłaty.
2. Przygotowywanie przetargów na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
3. Wydawanie decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku, gdy nie została złożona deklaracja przez właściciela nieruchomości oraz w przypadku stwierdzenia nieselektywnego zbierania odpadów, gdy została zadeklarowana zbiórka selektywna.
4. Przygotowanie i prowadzenie kampanii informacyjnej i edukacyjnej mieszkańców nt. gospodarki odpadami oraz opracowywanie wniosków o dofinansowanie zadań z zakresu edukacji ekologicznej.
5. Zamieszczanie na stronach internetowych Urzędu informacji wymaganych ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
6. Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu osiąganych przez Gminę poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, poprzez przyjmowanie i weryfikację sprawozdań firm odbierających odpady z terenu Gminy Miasto Koszalin.
7. Przygotowywanie i przekazywanie Marszałkowi Województwa oraz innym organom sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami, w tym o osiągniętych przez gminę poziomach odzysku i recyklingu odpadów.
8. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej.
9. Prowadzenie czynności związanych z udzielaniem zezwoleń na świadczenie usług, o których mowa w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
10. Prowadzeniu ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz kontrola wykonywania przez tych właścicieli obowiązków wynikających z ustawy oraz aktów prawa miejscowego.
11. Nadzór nad realizacją umów na odbieranie i zagospodarowanie odpadów oraz kontrola jakości i zgodności z umową świadczonych usług,
12. Przyjmowanie interwencji, zgłoszeń, uwag mieszkańców w zakresie realizacji zadań z zakresu ochrony środowiska oraz usługi odbioru odpadów.
13. Kontrola firm wpisanych do rejestru działalności regulowanej, nakładanie kar za mieszanie odpadów zbieranych selektywnie.
14. Sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska.
15. Prowadzenie procedur w zakresie opracowywania programów i planów w zakresie ochrony środowiska.
16. Prowadzenie postępowań w sprawie ocen oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć.
17. Wydawanie pozwoleń zintegrowanych, z zakresu emisji gazów i pyłów do powietrza, wytwarzania odpadów, wodnoprawnych.
18. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o dopuszczalnym poziomie hałasu, o odłowie lub odstrzale dzikich zwierząt, o czasowym odebraniu zwierzęcia.
19. Wydawanie zezwoleń na transport odpadów, opróżnianie zbiorników bezodpływowych.
20. Przyjmowanie i opiniowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, a których eksploatacja wymaga zgłoszenia.
21. Prowadzenie publicznie dostępnych wykazów danych o dokumentach o środowisku i jego ochronie.
22. Prowadzenie spraw dotyczących zwierząt bezdomnych, nadzór nad prowadzeniem schroniska dla bezdomnych zwierząt oraz nad wyłapywaniem bezdomnych zwierząt domowych i gospodarskich z terenu Miasta
23. Prowadzenie rejestru zwierząt egzotycznych.
24. Prowadzenie spraw związanych ze zwierzętami dzikimi.
25. Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów rasy agresywnej.
26. Prowadzenie spraw związanych z działalnością rolniczą, w zakresie dotyczącym ubezpieczeń społecznych i archiwum rolniczego.
27. Prowadzenie rejestracji sprzętu pływającego służącego do połowu ryb i wydawanie kart wędkarskich oraz kart łowiectwa podwodnego.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Mariusz Kalman |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Mariusz Kalman |
Data wprowadzenia: | 2013-05-16 09:25:09 |
Opublikował: | Mariusz Kalman |
Data publikacji: | 2013-05-16 09:43:33 |
Ostatnia zmiana: | 2019-03-05 12:31:34 |
Ilość wyświetleń: | 7117 |