§ 17. Biuro Rady Miejskiej
Do podstawowego zakresu działania Biura Rady Miejskiej należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Rady Miejskiej i jej komisji oraz współdziałanie z organami Osiedli w zakresie realizacji ich zadań statutowych, a w szczególności:
1. Realizacja zadań we współpracy z Przewodniczącym Rady Miejskiej w zakresie organizacji pracy Rady Miejskiej i jej komisji, a w szczególności:
a) przygotowania sesji Rady,
b) przygotowania obrad stałych i doraźnych Komisji Rady,
c) opracowania harmonogramów, projektów planów pracy i terminarzy sesji Rady Miejskiej oraz posiedzeń jej komisji,
d) przekazywania Prezydentowi Miasta uchwał Rady,
e) sporządzania w uzgodnieniu z Przewodniczącym protokołu z sesji Rady Miejskiej i Przewodniczącymi z posiedzeń komisji,
f) składania przez radnych oświadczeń majątkowych,
g) rozpatrywania skarg i wniosków będących w kompetencji Rady,
h) opracowania projektów dokumentów legislacyjnych dla potrzeb Przewodniczącego Rady,
i) opracowania analiz, materiałów informacyjnych i sprawozdań dla potrzeb Rady Miejskiej i komisji w ramach kompetencji należących do Biura.
2. Przekazywanie radnym bieżącej korespondencji.
3. Udostępnianie do publicznego wglądu protokołów z sesji w terminie 14 dni od zakończenia sesji.
4. Prowadzenie rejestru uchwał Rady Miejskiej.
5. Przekazywanie Prezydentowi Miasta interpelacji, zapytań radnych oraz wniosków mieszkańców z Trybuny Obywatelskiej.
6. Prowadzenie rejestru wniosków komisji Rady Miejskiej oraz przekazanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu ich merytorycznego rozpatrzenia oraz nadzór nad terminowym udzieleniem odpowiedzi.
7. Prowadzenie rejestru wniosków z dyżurów radnych, sprawowanie nadzoru nad terminowym udzieleniem odpowiedzi przez komórki organizacyjne Urzędu oraz przygotowanie i udzielenie zbiorczych odpowiedzi radnym.
8. Koordynacja działań związanych z rozpatrywaniem skarg na działalność Prezydenta Miasta i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych kierowanych do Rady Miejskiej oraz przygotowanie odpowiedzi na skargę po rozpatrzeniu przez Radę Miejską.
9. Koordynowanie i nadzór w zakresie realizacji zadań jednostek pomocniczych – Osiedli, w szczególności:
1) podział Miasta na Osiedla (jako jednostki pomocnicze gminy), ich nazewnictwo, organizacja i zadania,
2) opracowywanie projektów statutów jednostek pomocniczych,
3) sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań oraz koordynowanie działań Osiedli,
4) przygotowanie wyborów samorządowych do Rad Osiedli, w tym wyborów uzupełniających w trakcie kadencji,
5) obsługa Miejskiej Komisji Wyborczej powołanej do przeprowadzenia wyborów do Rad Osiedli,
6) opracowanie zbiorczych planów i sprawozdań finansowych Rad Osiedli oraz nadzór nad gospodarką finansową prowadzoną przez Osiedle,
7) naliczanie diet dla członków Rad Osiedli,
8) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem legitymacji radnym i członkom Rad Osiedli.
10. Opracowanie planów finansowych Rady Miejskiej (Biura Rady Miejskiej) oraz kontrola gospodarki finansowej.
11. Współpraca w organizacji wspólnych sesji z innymi radami gminy.
12. Koordynowanie zadań w celu zapewnienia radnym wykonywania mandatu, poprzez organizowanie szkoleń i wyjazdów służbowych, spotkań klubowych radnych oraz dyżurów i spotkań radnych z wyborcami.
13. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem przez Radę Miejską tytułu „Honorowy Obywatel Koszalina” oraz medalu „Za Zasługi dla Koszalina”.
14. Skreślony
15. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, naborem i przeprowadzaniem wyborów ławników sądowych.