do Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Miejskiego w Koszalinie
WYKAZ ZADAŃ
REALIZOWANYCH PRZEZ KOMÓRKI ORGANIZACYJNE URZĘDU
§ 25a. Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Do podstawowych zadań Wydziału Zarządzania Zasobami Ludzkimi należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z planowaniem i realizacją polityki kadrowej Urzędu, a w szczególności:
1. Gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń we współpracy z komórką płac oraz nadzór nad ruchem kadr w Urzędzie Miejskim.
2. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych.
3. Inicjowanie i koordynacja systemowych działań i rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi.
4. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem naborów na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Miejskim oraz wolne stanowiska kierowników miejskich jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół i placówek oświatowo-wychowawczych.
5. Kontrola przestrzegania Regulaminu pracy Urzędu Miejskiego.
6. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu.
7. Współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w zakresie zgłaszania i wyrejestrowywania z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników Urzędu Miejskiego oraz ich rodzin.
8. Dokonywanie analiz dotyczących stanu i struktury zatrudnienia na potrzeby własne oraz Głównego Urzędu Statystycznego.
9. Prowadzenie spraw związanych z oceną okresową pracowników Urzędu Miejskiego.
10. Prowadzenie całości spraw związanych z gospodarowaniem środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, a w szczególności spraw z zakresu przyjmowania i realizacji wniosków o przyznanie świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, a także tworzenie Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
11. Prowadzenie spraw związanych z organizacją odbywania staży przez osoby bezrobotne, a także praktyk zawodowych uczniów i studentów.
12. Realizacja polityki szkoleniowej, której celem jest podnoszenie kompetencji pracowników Urzędu Miejskiego, a w szczególności:
1) diagnozowanie potrzeb szkoleniowych i monitoring zrealizowanych form podnoszenia kompetencji.
2) planowanie środków finansowych na przyjęte formy kształcenia.
3) opracowywanie planów szkoleń i ich realizacja.
4) organizowanie i prowadzenie szkoleń wewnętrznych.
5) organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w jednostce samorządu terytorialnego oraz egzaminu kończącego tę służbę.
13. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi osób zobowiązanych do ich złożenia.
14. Współpraca i konsultacje z organizacjami związkowymi działającymi przy Urzędzie Miejskim.
15. Współpraca z komórką ds. BHP w zakresie kierowania na badania medycyny pracy pracowników nowozatrudnionych, zmieniających stanowisko i warunki pracy, stażystów oraz kierowania na badania kontrolne pracowników Urzędu Miejskiego w przypadku długotrwałej niezdolności do pracy.