§ 21. Biuro Kontroli
Do podstawowych zadań Biura Kontroli należy prowadzenie całokształtu spraw związanych z planowaniem, organizowaniem i koordynowaniem działalności kontrolnej w Urzędzie oraz w miejskich jednostkach organizacyjnych, a w szczególności:
1. Prowadzenie całości spraw związanych z kontrolą:
1) przygotowywanie upoważnień do kontroli,
2) przeprowadzanie kontroli,
3) sporządzanie protokołów z kontroli i sprawozdań,
4) gromadzenie dokumentacji z kontroli,
5) organizowanie narad i zebrań pokontrolnych,
6) przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych.
2. Prowadzenie książki kontroli Urzędu.
3. Gromadzenie protokołów kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez organy zewnętrzne.
4. Przygotowywanie projektów odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne.
5. Organizowanie i protokołowanie narad pokontrolnych.
6. Dokonywanie analiz wyników kontroli i przedstawianie wniosków oraz informacji Prezydentowi.
7. Współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej: Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Urzędu Kontroli Skarbowej, Wojewody w zakresie kontroli przeprowadzanych w Urzędzie.
8. Koordynowanie spraw związanych z przeciwdziałaniem wprowadzaniu do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz o przeciwdziałaniu finansowaniu terroryzmu.